Jaarverslag 2019

In ons jaarverslag van 2019 lees je wat we vorig jaar als beweging opgestart en bereikt hebben waaronder de aanpak, ondersteunende activiteiten en de partnerships. Ondanks een vertraging door het coranavirus bouwen we onverminderd verder aan een meer duurzaam Gooise Meren. Laat het ons weten als je je bij ons wilt aansluiten of een duurzaam lokaal initiatief hebt. Like en volg ons op Facebook, link met ons op LinkedIn en abonneer je op onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van lokaal duurzaam nieuws.

Ondersteuning duurzame initiatieven

Wil je een boomspiegel adopteren en heb je daar plantjes voor nodig? Wil je op jouw school een projectweek over bijvoorbeeld de plastic soep organiseren? Zoek je een lokale installateur voor een zonnepomp? Mail ons, wij helpen graag.

Heb je een groter initiatief zoals bijvoorbeeld het vergroenen van je schoolplein of ben je een startup die  bijvoorbeeld oesterzwammen wil gaan kweken op koffiedrab en kun je daar hulp bij gebruiken, dan helpen we ook graag zolang het initiatief maar binnen Gooise Meren is.

Vul onderstaand formulier in, kun je deze niet openen? Download de pdf. Heb je hulp nodig bij het invullen ervan, mail ons. Wij helpen je graag! Een aantal ondersteunde initiatieven vind je hier.

Word ook zwerfvuilambassadeur

In meer dan 200 straten in Gooise Meren wordt regelmatig zwerfvuil opgeruimd door bewoners. Wil je ook mee helpen, geef je dan op via dit formulier. Hier kun je ook één of meer afvalknijpers aanvragen. Benieuwd of jouw straat al een ambassadeur heeft? Check het op onze plattegrond.

Duurzaam Gooise Meren

Check op deze site van de gemeente en zie wat je kunt doen om je huis en tuin meer klimaatbestendig te maken.